måndag, maj 12

Kaos på kontoret..

... Det är det.

Först har jag en massa tider å passa den här månaden. En massa kom-ihågs. Bara det i sig brukar ju leda till kortslutning. Men jag har ju lärt mig, påminnelse i kalendern på telefonen. Sen är det en massa hookimatcher. Och så fotograferingen. Ska på tisdag åtminstone å fota lite på Elins hoppning, blir bra övning det..! Å sen ska jag väl fota Jenny här i veckan oxå när hon rider, så...

Men ja får så grym ångest..! Både Jenny å Tommy tyckt att jag sku måst ta betalt för fotona, istället för att dela ut dom gratis till höger å vänster. Alltså fotona från tävlingen nästa helg då. Men jag vet int hur jag ska ta betalt, vad jag ska ta betalt, eller när jag ska ta betalt -.- Jag vet ingenting..!

Sen får ja ångest för att jag har Tanjas kamera å int egen (nåja, ångest är väl att ta i), men det betyder att jag inte fotar fler tävlingar i sommar. Fast Tommy hade en rätt bra lösning på det där, som jag borde ta å fundera me tanja om.

Visst sku det va skönt me lite extra cash i bagaget, sku de vila sig bra, kanske man under sommarn sku få ihop till egen kamera + nåt objektiv... Om man sku vara riktigt aktiv that is. Fast det är ju dåligt med tävlingar. Fram till 11 oktober är det hela 17 regionstävlingar i dressyr, varav 5 har redan varit. Å alla kanske man inte kan åka till så.. Hmm.. Sen e de ju några i hoppning, å så finns det några nationella att åka på oxå. Vi får la se....

Papsen hade blivit turboförkyld natten till söndag, helt utan förvarning, låg däckad hela söndagen. Nu känns det som jag inte skulle vara riktigt helt 100 själv, tänkte inte komma upp ur sängen, å jag är inte den som brukar ligga å dra mig speciellt många minutrar. Nu låg jag typ 1,5-2h å funderade på om jag ska orka stiga upp eller nä, sen börja magen skrika för mkt... Jaja, de e väl som de e... Bara å preppa med vitaminer tänkte ja säga, men det ska jag inte alls iom att jag ska på blodprov nångång den här veckan..

Jaja, it is what it is.

2 kommentarer:

  1. Det kan ju vara bra att få ihop lite här och var för att tillslut kunna köpa kamera! De skulle säkert inte ha några problem med att ge några kronor. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis...! En annan tjej som brukar fota på tävlingar sa att hon en bra dag kan få ihop 300 euro (~3000 kr), så det är inte helt illa pinkat.

      Radera