måndag, maj 5

Fixat foton...

Jag följde Suvis tips å kikade på in på kuvat.fi å testade en demoversion... eller vad man ska kalla det.. Smurfade runt en stund, testade på watermark, å konstaterade att det här blir nog absolut snabbaste å enklaste sättet att få upp bilderna. Så sagt å gjort.

Tog inte alls länge att fixa watermark, mycket smidigt system, å sen var alla foton fixade. Laddade upp så gott som alla som var visbara (laddade inte upp alla på J-PRs ekipage, eftersom jag hade så många på dom). Betydligt enklare såhär! Har på känn att jag inte sku ha orkat traggla igenom alla foton på annat vis, även om tex photoshop har ett relativt smidigt system med nåt som kallas Action. Men när jag sku dra ner en trial version av ps, så hade det orkat med 26% på ca 30 minuter, så jag drog ner gimp istället som gick på 2 röda.

Här finns alla bilder nudå från 1 Maj tävlingarna. Är lite i valet å kvalet om jag ska lägga upp så möe från dressyrtävlingarna, har mest fotat bekanta ekipage där. Så de e lixom tuusn bilder delat på 5 ekipage ungefär. Nästa hopptävlingar är tydligen i ylistaro (regionala då), å dom är först 18e. 17e har ju vi dressyrtävlingar, å då ska jag nog fota åtminstone, men sen kanske tanja nog vill ha tillbaka sin kamera så småningom :P Är först 12-13 juli som det är i kokkola som ändå är relativt nära :/  Nåja...

Btw, är jag faktiskt sådär vimsig på riktigt som jag är i bloggen oxå?! Härkas ja rådda ju på från de ena till de tredje (vilket iofs inte är nåt nytt), å tappar tråden konstant... Svävar jag iväg sådär på riktigt oxå?!

På tal om att sväva iväg så har jag funderat på ett par teman oxå, men jag har seriöst inte orkat riktigt. Inspisen känns på noll nu när man inte längre har så mkt foton i bloggen. Visst, klart jag kan ha.. speciellt av dressyrfotona som ja inte lagt upp, men då det kanske inte riktigt känns relevant heller till det jag skriver.. Har ju inte direkt så möe att skriva om dressyrtävlingarna nu när dom är över lixom?! Bara för det så får ni ett foto från tävlingarna å jag ska gå å dö i sängen... Ni får en bild på min alla-tiders-favorit-dressyrhäst. Int för att han är speciell på nåt vis, utan för att han heter Risto Reipas... Mitt i ett byte dessutom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar