söndag, maj 11

Experiment: Inomhus

.... Jeps.

Testade på det idag. 1) Jag vet int ett jävla jota om att fota inomhus, 2) Jag lät kameran bestämma, 3) Det var eeendast för att testa på.. 4) Bilderna som kommer upp här ska vi inte bry oss så hårt i.... 

Btw vill jag oxå säga att jag aldrig redigerar bilder. Inte ens lite. Är de facto lite emot det. Vem kan int "ta snygga foton" genom photoshop? Okej om man klipper till en bild, eller ändrar storlek (det har jag faktiskt gjort för bloggen... lagat dom mindre), det kan ja sträcka mig till... och visst sku ja ibland villa korrigera bakgrunder, men mjah. HE SKA LÄÄR DE! Som vi brukar säga... 


Det ÄR helvetiskt svårt. I shit you not. Men det var ju experiment... Den här sku jag faktiskt ha gilla om int...



Den här e väl ändå helt okej? Eller? Alltså när dom blir bra, så tycker ja att dom nästan blivit bättre än dom utomhus... ?! Jag vet inte varför.. Men det är nåt... Kanske ljuset?!










Här börja jag leka lite med ljusets placering...



Den här sku ha kunna bli väldigt ... drömlik, magisk... Det finns potential..! Sku jag tex redigera denhär sku ja ta bort bommarna (även från spegelbilden), ja sku färga heeela staketet vitare, å ta bort den där förbannade lilla sandhögen som är på kortsidan å går uppefter sargen..




Här försökte jag oxå leka lite med ljusets placering, men det är inte så lätt när det är häst å ryttare som har betalt för att röra på sig. Det hade ju varit snäppet enklare om jag fått välja ett dött motiv som jag fått gå å justerat som ja ville... å fota från vilken vinkel ja ville... 

Jaja, de va ju bara ett test dehär... ! 

2 kommentarer:

  1. Mullakaan ei oo photoshoppia, mutta värejä fixaan aina + rajaan kuvaa tarpeen mukaan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå de e ju helt bra att man gör (om man inte e lat som jag, å skitdålig på photoshop), men ja blir lite allergisk för dom där som redigerar sina foton så förbannat, å sen tycker dom e bra fotografer... Visst, dom har ju bra skills i photoshop... :D Ja anser mig int alls va bra på ti ta foto, men ja lär mig hellre ti fota ordentligt än att sen redigera om alla foton så de ser bra ut :P

      Radera