måndag, maj 26

Events....

... Tyckte det var lite tråkigt när det inte var så möe hästtävlingar nu under juni månad, men tusan de e ju hundra andra events. Tanja, det här betyder att du int får tibax din kamera ännu ;) (okej, hojta till om du behöver den, givetvis får du tibax den då... kanske..)

7 Juni e de Pedersöre Truckmeet i lillby, 8 Juni  traktorpulling i forsby, 13-15 Juni jänkemeeting i Nykaabi... Så de finns nog ti fota på åtminstone.

Dessutom är det hopptävlingar i kalajoki nu på torsdag som jag lite funderar på att dra till. Men sku gärna vilja ha resesällskap. Så om nån e frivillig å orkar vara där mer eller mindre hela dagen, hojta till! Man behöver inte betala nå bränslecash iom att jag ändå far dit..! Om ja nu inte backar ur i sista minut då förstås, men de va klasser upp till 120cm, å väldigt många starter dessutom!

Truckmeetingen blir den första för mig, så det ska bli lite roligt. Känner ju ändå några truckers nu, iofs kände jag nog det oxå före lastbilskursen, men man har träffat på lite fler nu åtminstone. Pullingen har jag varit på så gott som varje år som jag bott i jeppis (var ju borta nu två somrar då ja bott på åland), kanske nån enstaka gång jag inte varit där. Själva pullingen är väl inte så där meeeegaintressant (visst jo, de går å se på), men jag träffar många jag jobbat hos där å många andra man känner som man inte ser så ofta numera, så de e ju lite folkfest tillika.

Dessutom ska en klasskaveri från lastbilskursen lira på Hogans nästa fredag, så funderar på att eventuellt dra dit oxå, nån som e me?! Tänkte fota då, inte dricka...

I morron är det dessutom återkontroll -.- Ser verkligen inte fram emot detta, men man måst väl. De e ju bara några år till, sen slipper jag det.. typ 6 år till eller nåt sånt.. Har inte riktigt förberett mig mentalt på de här... Dessutom fast nya läkaren e bra, så håller han inte alls tiderna som Dr T gjorde, sist tror ja vi satt över en halvtimma å vänta...

Nåja, det är väl att bita i det sura äpplet... Några år till så har man genomlidit 15 år av återkontroller... Jepp jepp. Snart iväg på jobb igen, ja jag glömde ju säga det, är å hälsar på KOllegorna idag :D Bara idag (morron + kväll) sen ska jag på lördag igen som inhoppare då de e studenter på G... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar