måndag, maj 5

Aaah...

.... Har faktiskt sovit lite bättre inatt, äntligen!

Gick å la mig cirka gurka 9 tiden igårkväll, såg nåt avsnitt av Hawaii Five-O, å somnade rätt fort sen. Sov rätt bra genom hela natten oxå, tror jag vaknat typ en gång, å sov fram till 8 nu i morse. Skönt..! Men än är man inte helt utvilad.

Nu kommer den stora frågan vad jag ska göra med alla bilder. Väldigt många okända ekipage har frågat efter bilder från 1 maj, och to be honest, jag har ingen ordning på fotona.. Jag borde ju ha fotat hästens tävlings nr på varje ekipage, så hade det varit lite enklare, men jag trodde inte så många skulle fråga heller...

Funderade lite på att ladda upp alla bilder med vattenstämpel på, så får folk kolla själva vilka bilder dom vill ha, ta kontakt, å så sänder jag originalen åt dom. Och jag har lyckats göra en helt okej vattenstämpel på ETT foto, men när man har 1000 foton till? Jag vet att det finns diverse redigeringsprogram som gör det relativt enkelt, men de där relativt enkelt är lite knepigt för mig -.- Pratade med Suvi hur hon gör, å det visade sig att Kuvat.fi gör det typ direkt på sidan, så det vore ju nåt. Kanske jag borde testa det?! Ja, ni såg ju Suvis bilder från en tävling här tidigare?

YAs Naturbruk hade skrivit på fejjan just "Vi hade ju iallafall svintur med vädret på söndagens tävlingar"... wtf?! Vadå svintur?! Vill dom ha bildbevis?! Skulle väl inte riktigt kalla det tur, det väder som var igår. Vissa ekipage kanske hade tur när solen sken, men det var inte varmt nånstans.

Måste oxå medge, att trots att jag riktigt såg fram emot dessa tävlingsdagar, så är det nog så otroligt skönt att det är över nu.

Nåja, nu ska jag fortsätta fundera hur jag ska göra med alla foton... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar