fredag, april 25

Tävlingar..!

.... Just det! Tjoar-åt-tjuter-samtidigt-som-jag-ivrigt-klappar-i-händerna..!

Snaaart är dom älskade 1maj tävlingarna här..! Och inte nog med det, det blir EN dag ledigt emellan, sen den 3e åker förmodligen jag å jenny iväg till vasa å kollar på regionsdressyr i vasa å sen 4e ska jenny tävla själv! TJOHO!

Ska se om jag sku få tag i nån kamera, TANJA JAG TITTAR PÅ DIG, så jag sku kunna fota lite den 3e, enda dagen ja hinner fota :P Eller nåja, nog skulle jag ju hinna 4e oxå, men inte lika mkt. Iofs sku de va rätt kul å fota Jenny & Faxi nu när dom gått så mkt framåt.. Kanske jag sku göra det.. ?! Har förut lånat tanjas kamera till nå tävlingar iii... ii.. alavus tror ja dom var.. !



Det här är en bild jag tog i alavus, som ja gillar skarpt. Dock skumt att färgsättningen ändrades igen, var inte sådär mörk alls i ena hörnet på fejjan. Nåja... Det här har jag hur som helst fotat me Tanjas kamera som jag fick låna, hur kul som helst, då det faktiskt blir lite vettigare bilder än med min kamera... (Min kamera dök ner i sanden på en strand med linsen före... förbannade sjävmordsbenägna kamera.. !)

Så jo, en ny kamera står  högt på önskelistan... Efter en ny stationär dator å laptop. Håhå... :D  Nån proffsfotograf blir man väl aldrig, men de e kul å fota! :D

Men jo, så mkt tävlingar på G nu som jag ser fram emot! Tjoho! Å det är bara 5 dagar kvar till 1maj! Ack vad jag ser framemot det! Eftersom jag är sentimentalist å traditionalist (jo det ÄR två riktigt ord... hrm..) så är ju 1maj tävlingarna dom roligaste.. ! Så länge jag kommer ihåg har det varit 1maj tävlingar, så det är en tradition som hållit i sig över 20 år åtminstone.. Nån enstaka gång har vi varit tvunga att ha dom inomhus pga för dåligt underlag/för taskigt väder, men sådär enligt traditionen är det oxå årets första utomhustävlingar! I år är det ju inget frågan om ifall underlaget håller, det dammade som fan igår ;) Ett år körde jag å Sarah me min bil på plan för att isen sku spricka sönder å smälta lite fortare... TVÅ VECKOR före tävlingarna, men tro't eller ej, underlaget hann bli bra!

Ikväll ska dessutom Jenny på Jenni-träningar, hoppas bara jag hålls vaken. Har varit riktigt uruselt trött dom senaste 2 dagarna, tror ja gick å la mig typ 6-tiden igår å sov till halv 7 eller nåt sånt.. Vettefasen vad det är, men har varit helt hejdlöst trött..

Ja just de ja, dessutom har jag en såndär 5-dagars vardagsbildsutmatning på insta oxå, men nu är det lilla problemet att jag inte har insta på min telefon, bara på plattan. En av dom få nackdelarna med wp-telefon (en ännu större nackdel är win 7.8 å inte 8.0...) Så jag vet inte riktigt huruvida jag ska ta å utföra den eller nä. Dessutom e mina vardagsbilder så tråkiga x)

AARAGH!! Fasen... jag hade ju ett bra tema-inlägg på G som jag låg å funderade på igårkväll, kommer jag ihåg det numera?! Nej förstås inte... Å dessutom var det långt, så jag sku hur som hafver inte kunna skriva det hit... Blarf..! -.- Det var nåt med att tänka annorlunda, så jag borde komma på vad det är, så kunde ja åtminstone skriva å sen spara, eller lägga på tidsinställt. Nåja, ska se om jag kommer på vad det var... hmm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar