lördag, april 5

Tävling!

Tjohooooo!!

Man kunde ju nästan tro att det är jag som ska tävla men nej, jag bara gillar hela alltihopa kring tävlingar! Aaaah, äntligen drar tävlingsäsongen igång. Visst, för vissa har den ju börjat redan, men inte för mig :D Dock blir det inga flera tävlingar i april, om nu inte Stella (ungdomsföreningen i stallet) drar till me nån till tävling, men knappast.

Aaanyhow, hela 30 starter blev det på träningstävlingarna idag, så riktigt skoj! Ska sitta domarsekreterare i alla 3 klasserna, tyckte jag behövde lära mig den biten oxå. Tror jag EN gång tidigare varit sekreterare när Marie har haft nåt för nå lägerbarn för mång år sen :P Eller om det var Stellacuppen eller va de nu var :P Det är ungefär det enda jag inte gjort inom tävlingssammanhang, å nåja, förstås varit speaker. Eller de tror ja att ja typ varit en gång oxå. Å domare då :P Det har jag inte heller varit :P

Vid en hopptävling (träningstävling) bad dom mig nog vara domare, men det kom nån med mera erfarenhet ti sist. Hoppning är ju inte ens min gren ;D

Så, jo, jag e nog nästan alltid aktiv inom tävlingssammanhang, oavsett vilken gren det är. Det var faktiskt en gång som en ponnyförälder kom å tacka mig för att jag hjälpt till på hopptävlingar, en som inte hade varit där lika länge som jag, varpå en äldre (som varit vid stallet längre än mig!) sa "hanna e nog nästan alltid med på hjälper till på tävlingar!".. Var riktigt roligt att få höra den uppskattningen, för den som vistas bland hästfolk vet ju nog hur hästfolk är ;) Nu var det ju inget negativt i just denhär situationen, men de blir oftast mkt gnäll om varför den gör si å den gjorde så, å den gjorde inget alls!

Och så har det nog varit, så mkt jag har kunnat har jag nog varit å hjälpt till, som sagt, ja gillar tävlingar! :D

Igårkväll var det dessutom våffel-/spelkväll vid stallet :D Gissa vilken 32-åring som var där me stalltjejerna? ;D Hade lagt upp en bild igår på fejjan, 16 likes :D Men de e de där jag brukar säga, jag borde ju jobba med ungdomar. Varför? Ja... det vet jag inte, men det funkar bara. Nu vet jag inte alls om jag e ut å yrar på fel områden, men jag tror att det är för att jag inte ser mig själv som en auktoritär person i deras närhet, utan jag ser dom som jämlikar. Jag har alltså ingen skillnad på vilken ålder personen jag umgås med är. Jag kan likabra umgås med ett gäng 50+ utan problem. Men samtidigt finns jag där för stalltjejerna om det är nåt dom undrar på. Oavsett vad det handlar om så svarar jag efter bästa förmåga, å vet jag int, så vet jag förmodligen vem dom kan vända sig till.



Jeee! Snart får ja hoppa i kläderna å fara till stallet! :) TJOHOOO!! Vad roligt det ska va, å va ja ska säga "ALDRIG MER!" efter att ha suttit några timmar i manegen å frysit ihjäl ;) Ska nog ta extra kläder med mig, men problemet är att jag bara har varselytterkläder, å dom e så nya å lysande, å ja vet att de kommer att vara lite nerviga hästar. Nåja, likabra att ta med, ska ha tjejerna att tillfälligt sponsra mig med ett hästtäcke oxå, så man tål att sitta. Trust me, manegen är som en frysbox. Det blåser inte, men många gånger kan de vara kyligare i manegen än ute! Sku måst kom ihåg ti ta varmaste vinterkängorna oxå, å inte mina gamla slitna vardags Sievis. 
Tror jag e på mitt andra eller tredje par av dessa. Å dom håller ju bra många år om man säger så, nog går ja 3-4 år me samma skor nog ;) Men inför jurvaresan på lastbilskursen införskaffade jag lite varmare kängor.


Kan ju säga att man inte fryser med dom här! Nåja, om ja sku måst börj måra iväg nudå :) Så småningom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar