onsdag, april 9

Serlöst...!

Jag pallar inte att se biggest loser!! Inte skulle det vara så speciellt om de inte vore för att allas vår Sarah är med, men herregud ja håller på avlider varje avsnitt. Det är den där känslan att man absolut inte vill se, men man bara måste veta hur det går!! Åh... Tur att jag började med BL å har nu ett avsnitt av ryttareliten att se.

Ikväll är det dessutom jenni-träningar, ska bli otroligt skönt att fara å se å få tänka lite på annat. Nu börjar jag känna mig som en hästoman, åker till stallet för att få slappna av, är det inte så alkoholister å diverse andra gör?! Tar till deras svaghet för att slippa tänka? ;D Okej det är allvarligt å inget att skämta om, jag förstår det, men... det ÄR så skönt å bara pyssla om Faxi. Plus att han var till en stor del väldigt duktig i måndas, det kom mycket nytt å bra när Jenny red, å sen tömkörningen igår, så det blir alltid spännande å se hur det går på träningarna. Egentligen ännumer spännande nu, då jag inser hur mkt han går framåt för varje gång.. !


Satt å flummade lite för mig själv i mitt huvud efter att jag sett ryttareliten... och en tanke slog mig... Sitter folk å fantiserar/planerar/funderar på hur deras framtida hus ska se ut?! Gör folk sånt? Det spelar ingen roll vad jag ser på, det kan vara på nätet, bilder, filmer, tv-serier, å när jag ser något jag gillar, så tappar jag fokus nästan direkt på det jag ser, å sen planerar hur det här skulle fungera i "mitt hus".

Just när jag åt frukost satt jag å planerade hur sovrummet ska vara utformat, varför jag vill ha en hörningång, å hur man bäst får till en dörr i en höringång, å hurudan dörr. Var plancerar man toaletten, eftersom det blir "mastertoalett", och att en dörr till terassen är ett absolut måste. Ska det vara golv-till-tak fönster i sovrummet, blir det varm? Har jag morgonsol eller kvällssol i sovrummet?! Här kan man se mina tidigare  funderingar.

Gör folk sånt här?!

Sitter å överväger om jag borde skissa ner mina planer, men då jag är så hiiiiimla dålig på att rita. Det är f.ö något jag borde lära mig, att rita i perspektiv.

Jag är dessutom helt inne på nivåskillnader i huset, men jag vet inte riktigt var och hur jag ska placera dom. Dessutom vill jag ha stora luftiga ytor, inga väggar å dörrar. Så som jag bor nu, så måste jag gå genom 2 dörrar (åtminstone vintertid, eftersom trapputrymmet e kallt) för att komma till sovrummet. Jättehejsan, eller så inte. Dessutom är jag lite rädd att jag aldrig kommer att bli 100% nöjd om jag inte får det exakt som jag vill ha det. Å vem fan har råd med arkitekt-ritat?!

Nåja, drömma får man, men det lär nog aldrig hända i verkligheten (Realist goes pessimist?). Nu ska jag fördriva tiden på nåt vis, å sen mot kvällssidan åka iväg till stallet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar