tisdag, april 15

Så länge tog det..

... Jag måste dra ett skämt.. eller det är Mageres skämt (den som inte vet, MagereHein betyder typ liemannen...)

"-You are so crazy today Magere.."
"-Yeah im always... with wings!"



...


:D

Nåjo, ni ser ju att humorn ligger på den nivån idag. Var samma häromdan, å igår satt jag å skratta så tårarna rann åt Time Out (sportprogrammet med Martin Timell...) Ska jag behöva bli orolig över min hälsa nu?!

Anyhow, det jag egentligen sku blogga om nu, ååååååååh, jag får så fel i huvu! Alltså vi har världens mysigaste terass bakom garaget (ska se om jag hittar nå bilder.. )... Å varje vår, ungefär den här tiden, så får jag SÅN lust att dra fram grillen, grilla å testa en massa goda recept... Alla tusen möjliga å omöjliga sallader, grillade grönsaker å annat mums.. För att sen sitta å avnjuta på terassen när solen gassar i ryggen, det är tyst å lugnt, åh gud vad jag älskar det..!




Numera har vi ett betydligt stadigare tag å betydligt mysigare... Här ser jag att vi hade gallrat träden lite bakom, i vanligafall (när jag får bestämma) så är det alldeles lummigt å stora löv å kvistar hänger mot räcket... Kanske inte låter så mysigt, but i promise, det ÄR mysigt ;) Hmm, undras om ja har lite foton på plattan... Jag hade tydligen foton på luren, så håller på skickar över dom nu.. Dessa personer e f.ö farsans jobbarkompisar på den årliga grillfesten han hade förut...! Dom hade varje år hos olika personer, men efter att farsan å jag ordnat (dvs morsan ville int va hemma, så hon var på jobb, å de va jag som tog kommandot över festen..) så blev dom så populära så det blev årligen hos oss istället ;) 

Men man kan ju inte annat än att få feelis när man ser dessa bilder. Älskade älskade sommar! 


Terassen vår bakom garaget :)




Här syns nya taket vi har, betydligt bättre å snyggare än det vita plasttaket vi hade innan...! Fatta hur mysigt det är här när solen ligger på... Aaah myyyyysa! Nu var de ju inte riktigt möe sol när ja fotade dom hära bilderna.. Perfekt för grillfester om man frågar mig!






Den här växten gillar jag, bortsett från att den håller på kommer in å hälsar på mig varje sommar (syns på en annan bild). Nu minns jag inte om de va före eller efter bladen blev gröna, som bladen var riiiiiiktigt eldröda å fina...!



Vår morgon-terass. Morgonsolen ligger på här, så otroligt skönt att sitta å dricka morronkaffe.. Även doggens solstol ;)




Här syns det att växten håller på kommer in genom fönstret ;D Den här växer nåt helt ofattbart för varje sommar..!



Hela vårt älskade lilla hus <3 Om jag köper upp det här, så blir det 3e generation i samma familj.

Jag hade tänkt lägga in lite bilder på goa recept jag ser fram emot att testa, men de blir ju verkligen en bildbomb här då.. Äsch, några får ni ;)









Behöver jag säga att snålvattnet rinner?

1 kommentar:

  1. Nä nu får det ta och bli sommar!! Banne mig... :)

    SvaraRadera