fredag, april 4

Hoppsan Kerstin...!

Så kan det gå!


Jag gillar när det går fort, men sen får jag lite panik å vill trampa på bromsen, tills jag inser att aaaandas iiiin, å aaaaandas uuuut å ta de lugnt bara, det blir nog bra.

Den känslan har jag haft nu, iom att första kontakten var i måndags, idag satt jag på lektion. Först var det möte kl 10 som blev klart nångång efter 11, sen lunch å sen fick jag hoppa in på lektionen direkt. Inget är hugget i sten ännu, så det kan fort vända ännu, bara en jävlig instans det hänger på, sen bara de e klart, så då skrivs resten av pappren. Men tills dess, så får ni leva med bara småhintar ;)

Dock är det himla roligt att gå in till (både handels och) lannäs, folk verkar så glada när dom ser en :D Antar att jag har lite såndär pappafenomen där, folk gillar helt enkelt att känna mig. Så de e alltid roligt att få "Nämen heeej! E du här!", vilket hände idag med en lärare jag hade i maskinteori på lastbilskursen :D Riktigt trevlig lärare! Dessutom var de lite humor juttu me den läraren oxå den dag vi sku få köra traktor ;D

Han visa lite hastigt hur man sku köra, utan vetskapen om min tidigare erfarenhet... Så ja börja köra lite, å sen sa han "Det verkar som du kört traktor förr?" "-Nåå.. jag har varit avbytare i 8 år, så nog har man väl kört en å annan gång" å så börja han skratta :D

Nå, de va roliga tider vid lannäs, in fact, de var dom bästa gångerna på lastbilskursen, för då hade ja möjlighet att glänsa hahaha ;D Men det är rätt skönt när man bräcker 10 karlar ;D

Nåjo, jag blev ju lite inkastad i det här sådär hastigt å lustigt, men det blir nog säkert bra! Dessutom går en viss majussille morsian i min klass oxå, blev lite snopen då jag hörde hans namn å fundera att de där namnet har jag hört förr. Sen måsta ja börja googla lite å jo tammetusan, visst är det han!

Läste just en artikel om honom i öt (vilket bekräftar att jaa... nå ni ser sen), där jag fastnade på en mening som han blivit citerad i tidningen... "-Om jag klockan åtta på kvällen måste till farmen för att korna rymt vill jag inte få höra en massa skit, då är jag hellre ensam.".. Wait, what? Min spontana tanke här var "-Vadå, man drar väl kläderna på sig å hjälper till?!"...  Nåja, där just ser man skillnaden på folk å folk. Men kanske de bara lixom hör till mitt förnuft att fatta att man inte blir arg, eventuellt arg på att djuren inte hållits inne, men int för tusan för att man måst å fånga in dom! Hur tänker folk riktigt?!

Nåja, de va ju int riktigt det de sku handla om, blev ju bara lite snopen :D Idag har det då diskuterats växtodling, gödsling... Men det blir nog bättre då jag får böckerna, har inte riktigt hängt med idag. Blir dessutom dags att leta fram gamla skolböcker å se vilka man kan tänkas behöva. Å jo, fick ju lantbrukskalendern 2014 dessutom, helt grade, dom som brukar va så billiga... :D Eller så inte :D Men för den som inte vet, dom används ofta i undervisningssyfte, e ju bara 1/3 som är kalenderdel i den, å resten e info om typ allt. Ska nog bli riktigt roligt det här bara det formella går igenom :))

Snart dags för middag, å sen iväg till stallet på VÅFFELKALAS!! WOOP WOOP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar