lördag, april 19

Duktiga tjejer...

... som vanligt! Å även fast de va lite kaos i början.

Nå ja for ju å tömköra Faxman i morse, det gick riktigt bra. Först var han lite misstänksam när jag hämta honom från hagen, han fundera om han ska ti kliniken nu igen! Men ja sa att nää, int va de de idag, vi ska nog bara å tömköra :] Hade spöet med idag så vi träna lite med det, å de gick riktigt bra, däremot började han med en grej som inte var det bästa, å de va att "dra tyglarna åt sig" om man säger så.. Vilket inte är riktigt optimalt vid tömkörning... Men såfort ja börja kräva lite (som tex skänkelvikning) så sluta han med det, så ja undrar om han int blev lite rastlös när han gjorde det, för de var mest när vi skritta runt bara. Det visar sig, vi håller ju på lära känna varann på en ny nivå nu om man säger så :D

Vi har ett litet bekymmer dessutom. Visserligen är det ett roligt bekymmer, men lite knepigt. I vänster varv kan jag tömköra honom på riktigt liten volt, i alla gångarter, men det här lyckas inte riktigt bra i höger varv. Sist lyckades jag inte alls, idag fick jag honom att gå i skritt. I traven blev det att han for utåt, eftersom ja vill kunna "hålla tillbaka" oxå... Alltså det är så himla knepigt att förklara, man måste egentligen se, eller ännu hellre, känna själv.

Nå, de roliga är att de sätter mig å fundera lite, dels själv på vad jag gör, å hur jag löser problemet! De e som överlag styrningen åt ena hållet som alltid är lite knepigt, jag sku riktigt måst ta å rannsaka mig själv å vad jag gör annorlunda i dom olika varven eventuellt. Därför e de ju bra ti träna me Chirac oxå..! :D Hmm, måst nog ta å fundera på det där nästa gång ja tömkör faxman, för att se om det faktiskt är nåt ja gör annorlunda..!

Det roliga är att man sku verkligen inte kunna tro att de e 4e gången nu han blir tömkörd... Helt suveräna skänkelvikningar idag, där jag t.o.m kunde välja hur mkt ställning på huvudet å nacken jag skulle ha tex.. Men jag är ju perfektionist (speciellt då de gäller faxi, för jag vet att han kan rörelserna..!) så vi har nog att finslipa där ännu ;) Dessutom vill ja kunna variera, alltså skänkelvikning, öppna å sluta... Tror jag får börja lägga upp lite scheman nu, hittills har vi ju mest rållat på kors om tvärs, hit å dit, men nu får ja nog börja lägga upp en träningsplan vad vi ska träna på, å i vilket skede :) Iofs sku de ju nu ha varit bra att jag sku kom ihåg va som gick bättre å va som gick sämre idag, men kontoret har ju redan stängt för idag, så det minns jag ju inte längre..

Att jag kunde använda spöet oxå var riktigt bra, han reagerade perfekt på det, lixom stressa int upp sig, men skärpte till sig...Spöet är ju bra hjälp för att få framåtdrivningen lite bättre. Åh lilla gosefarbrorn, vi står huvud mot huvud å bara njuter.. <3 Han är såndär som man får krama om huvudet på han å han nästan stänger ögonen <3 Det som är riktigt superpositivt är att ... åh ja blir så glad... Först brukar ja ju longera honom så han lite får röra på sig i bägge varven, sen stannar ja upp å lägger tömmarna som dom ska vara, å så knuffar jag iväg honom på bogen, å idag var det helt raka spåret utåt! Inte raka spåret ut på volt, utan raka spåret ... utåt! :D Han vet precis vad som gäller!

Å tävlingen då? Jaa-a. Dessa fantastiska duktiga flickor... ! Jag blir så imponerad varje gång, hur dom sköter precis allt. Dom fixar bannemig precis allt..! Tävlingarna sku börja kl 13, å 12:50 satt vi ännu å försökte få ihop funktionärslistan...! Men som vanligt löste flickorna det med bravur. Var själv domarsekreterare i 2 klasser å banpersonal i sista klassen, vi hade ett plankhinder som lite ville blåsa omkull mellan varven...! Det var så härlig stämning, å vi har rätt hög standard på våra träningstävlingar, så det är otroligt roligt. Lockar mkt folk..!

Är otroligt stel å öm i kroppen nu, känns som de sku knaka överallt så fort man rör sig x) Fast ja tror ja blev lite kall efter tömkörningen :S Hade nog med andra kläder, å bytte brallor iaf (hade inte dom vindtäta när ja tömkörde, de brukar resultera i att långfjallingarna t.o.m e våta...), men bytte inte tröja, vilket jag kanske borde ha gjort. Nååja... Kan lugnt säga att jag e rätt död nu oxå, de e så otroligt skönt å va hela dan i stalle å på tävlingar, men man blir så färdig x) Känns dessutom som jag sku va alldeles rödbrusig i ansiktet..!

Jag sku få låna lite bilder av Suvi, men ja tror jag lägger dom i ett annat inlägg senare :) Dessutom blir dethär inlägget ett marathon-inlägg ifall ja lägger in bilder här oxå :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar