onsdag, april 23

Downdag.

Jepp. Har varit några såna nu ett par dagar, dom kommer lite titt som tätt, när verkligheten står å knackar en på axeln.

Jag börjar bli något stressad över min livssituation. To be honest. Man sku ju vilja ha ett hus nångång, å inte bo på hyra resten av livet. Man sku ju vilja ha en häst igen, å inte om 10-15 år, utan inom 2 år. Man sku ju vila ha ett välbetalt arbete, å hur får man det utan utbildning? Nu menar jag int nå 6k euro i mån, men ungefär sådär som jag hade förut, kanske snäppet bättre.

Det känns verkligen som man måste pruta på nåt hela tiden, för att livet ska gå runt, å det känns rent ut sagt lite för jävligt. Tycker jag har prutat alldeles tillräckligt redan. Så det är ju inte så konstigt om man får lite downdagar mellan varven, när man inser verkligheten.

Vad ska man prioritera bort då? Ja, det får väl bli hus då. Nåja, den yxan ska jag väl inte kasta i sjön ännu, med god tur, om allt går som jag vill, så har jag nog huset snart oxå, men rejäla renoveringar behövs. Å inte billiga sådana. Okej jag ska säga som det är. Det är det här huset. Mitt barndomshem. Grejjen är den, att köper inte brosan å frun hans det här - vilket jag inte tror dom är intresserad av att göra - så kommer jag att köpa det. Bara för att jag inte tål att det ska gå till nån annan. Min morfar å mormor köpte det här huset, sen köpte mina föräldrar det, å sen kommer jag att köpa det. Jag kan som sagt inte riktigt leva med tanken att nån annan sku bo här inte. Men som sagt, rejält dyra renoveringar står på G. Vi pratar grundrenoveringar. Suck... Huset håller på att förfalla... Men jag vet att det är möjligt att räta upp hus oxå...

Jonej, den som kom på att man sku bygga hus på gammalt sjöbotten..... )¤/%)#/%"%)(%#  ....  Sen dessutom har dom bärande balkarna under huset givit efter (troligen), det var på tal om att det sku fixas här snart, men att få tag i nån som gör det, å till ett bra pris, var inte det lättaste. Elen sku måst nytt i dehär huset, vi har ledningar ännu som är från 50-talet. Ja, hela elsystemet, för mkt elektronik för proppskåpet.

Nåja, jag går händelserna i förväg, men jag vet att det är sånt som ligger på nu. Vad jag oxå vet är att ma&pa inte längre vill bo här, så ytterligare en grej som stressar. Som arbetslös köper man inte många hus...

3 kommentarer:

  1. Stora styrkekramar till dig!!! Attans vilket svårt val att ta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, verkligen inte lätta beslut att göra :( Hade inte dom förbannade förslitningsskadorna i ryggen kommit av mitt gamla arbete, så hade jag inte behövt stå i den här situationen idag ;( Blääää!

      Radera
  2. Anonym12:50

    Vet du, Hanna, det svindyrt att ha hus. Inte bara ev. renoveringar, men du skall också betala roskis, el, vatten, brandförsäkringar och ev. annat. Inte riktigt glamor...
    Säger husägare: Cati

    SvaraRadera