måndag, april 21

3e gången gillt...

... jepp!

3e försöket nu att skriva ett nytt inlägg, ibland går de bara int riktigt, fast man har massor att skriva x)

Nåja, beslöt mig i morse för att fara ti Nurk på regionshoppning, liten besvikelse dock att dom var inomhus :S Hade väntat mig att det sku vara utomhus, men det här betyder ju oxå (om nu ingen har tävlingar nästa helg), att vi har regionens första (?) utomhustävlingar. Har faktiskt ingen koll, kanske andra redan haft?! Nåja...

Det var himla trevligt att vara där som åskådare, det har nog inte hänt på många år här det inte. På åland var ja å kolla en hopptävling å dressyr-ÅM, men där känner man ju ingen, vet inte riktigt vem ekipagen är osv, inget "åhå, hon har ny häst, jäklar va snygg den e.." osv...! Min ridlärare var med i Dressyr-ÅM, å de va den enda jag visste vem var i princip, å de var första gången jag såg henne rida... :P

Men här hemma har det nog inte hänt... Visst har man kollat på resterande klasser å ekipage ibland när jenny tävlat färdigt, men jag kan seriöst inte minnas när jag sku sist ha varit på en tävling där jag inte varit skötare, deltagare, mentalt stöd eller funktionär. JO! I korsnäs typ ... 2009 kanske? Då var ja å kolla på Jenny å Faxi sådär utan att jag kände dom riktigt bra..! Kan ha varit tidigare, kan ha varit senare...

Riktigt fina å duktiga ekipage idag, fått se många fina hästar.. !

Nu på kvällssidan var jag å tömkörde farbror C, som man nästan sku ha trott att va värsta svarta dressyrhästen så snyggt som han gick idag... ! Han var så duktig å så nöjd efteråt.. ! Reslig rund fin nacke, å skummade massor, sku verkligen ha vila ha kort på honom så fint som han gick idag..! Å det roliga är att i det här fallet får jag nog ge mig själv en liten klapp på axeln oxå, för CHIRAC HAN KAN... ! Så gör han rätt, så har jag lyckats göra rätt oxå!

Speciellt nöjd är jag att jag fick till öppnor i bägge varven idag, det e nog enligt min åsikt kanske det knepigaste att få till.. Skänkelvikning å slutor e betydligt enklare längs spåret, men att få till en öppna utan att det går inåt, är minsann knepigt..! Bakdelsvändningar gjorde vi oxå, lite stora kanske, å steg för steg, men C var otroligt duktig!

Så jo, en otroligt bra dag har det varit, hoppas man sover gott i natt! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar