söndag, mars 23

Pirrigt...!

Iiihk..! Efter torsdagens träningar, så e jag ruggigt nervös nu! Men det går aldrig superbra två gånger på raken...speciellt inte då kameran (förhoppningsvis!) är med denna gång! Murphys ni vet.. ;)

Anyhow, eftersom det är söndag så åker även dom nya dressyrstaketen fram idag, å övning på långbana! Så nu hoppas jag att Jenni har riktigt bra övningar (med mkt passage osv..), men hur som helst så e de ju bra för Jenny att få filmat lite staket-träning oxå! Man vill ju gärna slippa dom där nybörjarfelen när man ska ut på tävlingsbanan för säsongen, lite ovan, lite stressig.. å sådär... Såg ni nu btw, att JAG tävlar tydligen jag oxå ;D

Jag brukar lite skratta åt det där "Man borde.. " vilket i princip inkluderar mig oxå :D Men det blir lite så när jag inte har egen häst, inte tävlar själv osv, jag "lever" genom Jenny å Faxi..!

Suttit å kollat lite på Kipa, börjar bli ... nåja, det är alltid dåligt med dressyrtävlingar i regionen, men oxå rikigt dåligt me tävlingar som har VaB klasser.. :S 5 st i regionen, sen finns väl en del på nationella, åtminstone i Oulu. Såg nu att både Oulu å Haukipudas har Vaikea nivå på sina klasser! Tänkte nästan säga "ifjol", men nä, borde ha varit -10 eller -11 som vi var ti Haukipudas (som jag var med!), var faktiskt lite kul å se en PsG klass där :) Men man var trött! Vi for väldigt tidigt på morronen, tog väl runt 3-4h att köra dit.

Nåja, snart dags för söndagsfrulle, å sen så småningom iväg till stallet.. Givetvis via butiken efter mutor till faxi ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar