söndag, mars 9

Med sorg i mitt hjärta...

Fredag

... å en stor dos vemod, så har praktiken nu tagit slut ;(

Inte alls roligt.. ! Jag har som sagt kommit väldigt bra överens med alla där, varit som en i gänget redan från första dagen! Eftersom jag varit sjuk, så fråga morsan på lunchen om dom sagt nåt i morse när jag dök upp, men nej, inte hade dom gjort det. Sen hade hon snackat med brosan i nåt skede idag, å då framkom det nog att dom hade frågat efter mig :D

Jonej, e nog lite lessen i ögat då jag int e kvar där nåmer :( Sku trivas SÅ bra me att jobba där, oavsett vad ja sku göra... Men jag vet nog att de sker inte, dom ska snarare dra in på arbetskraften :(

Även vid djurgården hade dom frågat efter mig idag tydligen, stod på andra sidan lastbilen å rökte, så hörde de när jag satte mig in å brosan sa "joo, hon e nog me idag...!"



Lördag

Blev hastigt å lustigt Annas igårkväll så hann aldrig bli färdig. Satt där å drack kaffe å snorvla tills let's dance var slut. Riktigt trevligt som vanligt, som sagt, anna å jag e på "samma stadie", så... hehehe ;)

Tänkte nästan avboka klassmiddan ikväll då de kom en avbokning, men Vellu övertyga mig om att vi ska nog fara... Vi blir inte riktigt många men... vafan.. Vi kan ha roligt ändå.. Dessutom är det ju Jeppis Blues Festival, så ja lär nog känna en stor del folk vid moody ikväll, de blir nog inga problem!

Med otur blir vi bara 3 st siståslutligen, men nåja :D Jag räknar med 3 st, så kan ja ju bara bli positivt överaskad sen!



Söndag

Om jag nångång sku lära mig att skriva klart?! De e just såhär det blir när jag ... ja... Alltså när ja skriver inlägg, så skriver jag ju dom inte på två röda... ibland "håller jag på skriver" hela dagen, men vanligtvis från 1-3h beroende på om jag har nåt tema i inlägget eller om de bara e allmänt tjafs... !

Nåja, klassmiddagen igår då, 3 st + lärarn :D Men vi hade så trevligt ändå..! Mycke skratt! Och en del utskällningar ;D Förra klassmiddan så berätta ja lite om att ja ha vari sjuk då, å Vellu had fråga var jag hade tumörerna, å ja sa ju som de va "... typ 3 tumörer i halsen å så had jag mellan lungorna och i lungorna", å lärarn utbrister "Å TU RÖJKER?!".... Nå.. igår när ja sku fa ut å dra lite frisk luft (man behövde nog int ens dra igår me tanke på blåsten...!) så sa han "Å du ha int sluta ännu?!" ;D Det var sura minen nr 1 :D

Nå sen drog ju Vellu upp nåt om de där när jag var dålig efter operationen, å sa att jag hade berättat då när vi stigit ur skolbilen varför jag hade blivit opererad, å så kom sura minen nr 2 från lärarn.. "Ja å int fan våga ho säg na åt me! Ho veta noo att sku ja ha vissta hedi sku ja int ha släppt tii enna naa... perkele..!" xD (lustigt hur dom pratar OM mig när ja sitter brevid... ) ;D Å senare i samma diskussion sa Vellu nå i stil me att "ja tror hon e såndär som int visar nå, int frågar om hjälp" å så kom lärarns sura min nr 3 "Nee, ho e no så förbannat einviis!" ;D Å jag kunde ju int låta bli å skratta som fan... :D

Visserligen de ligger ju en poäng i det, men int vet jag hur fan han kan veta att jag e så envis ;D Nåja, de e så humor hela alltihop när dom e sådär ;D De e lite som dom sku bli så överbeskyddande :D Vafan ja har väl alltid klarat mig själv å stått på mina egna ben... De e nåt jag e uppväxt med sen 1års ålder, morsan jobba på sjön å var borta vecka vecka, farsan jobba 8-17 varje dag..!

Ja som sagt, vi hade mkt trevligt..!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar