tisdag, mars 25

Läsa blogg - Skriva blogg.

TJOPPIDOOOU va jag e glad idag!


-+3,5 grader när jag steg upp = det blir bara varmare
-Solen skiner
-Fick ett härligt PM på fejjan (som alltid gör mig lika glad..!!)
-Och idag ska ja å longera faxi :D 
-Jenniträingar på torsdag (oxå alltid lika kul!) (Om ja nu int far å simmar då förstås) 
-Och tadaaaa, min födlare på fredag
-Ut å käka å fira på lördaaaag!


Jo, så jag är på riktigt strålande humör idag (ännu iaf!) å lite pirrig :D Det började lustigt nog med att jag läste en vardagsblogg, ungefär som denna, men med betydligt mindre innehåll (hell, är det nån som plåttrar på lika mkt som jag?!) och så fick jag SÅN otrolig lust att skriva! 

Sov kanske snäppet bättre inatt, men ännu kl 01 på natten hade jag inte somnat, så kasta in en sirdis, å sen somna jag nog så småningom.. Fattar inte när jag är så trött som jag var igårkväll, men inte somnar på kvällen?! Jag gick 9tiden å la mig, å som sagt, 01 var ja vaken ännu...! Å så sitter man vaken hela dagen å är grinig för att man e trött å försöker överleva å låta bli att sova på dagen.. ?! Va e upp med det lixom? 

Fasen, ja känner att idag e en såndär dag, då jag vill göra allt :D Kommer att bli jobbigt på sitt sätt å överleva den här dan oxå ;) Jag talar av erfarenhet ;) Sen lite vårkänslor inblandade, oj huhhu! Tur att jag ska å longera faxi lite, då är jag åtminstone koncentrerad på det... ! 

Sku måst fa in ti handels å å snacka me en snubbe... Å så sku ja måst fa ti lite andra ställen å snacka me lite andra snubbar oxå.. Sku va så kul om de sku ordna sig dehär, livet sku bli på nå vis så myki bättre :)) Men sen är det förstås hälsan som kanske bromsar lite :( Nåja, de ska ja int ta ut i förväg..! Men jag e ju expert på ti ta ut saker å ting i förväg, iom det här som jag funderar på så har jag ju redan flyttat ti krombi hahaha ;D Hopplös som alltid x) 

Jonej, jag sku nog måst fa å snacka me handär vi handels så sku en stor del av frågorna klarna.

Satt igår å googla på en massa hästar.. Alltså inte till salu, utan satt  å kolla släkten å sånt... ! Himla intressant att släktforska på hästar.. ! Tex Faxis pappa e fullblod :) Det är ju främst halvblod/fullblod som är intressant att söka på, New forest släkter känner jag rätt bra till oxå, så de e rätt kul att söka på :) Och en liten del Connemara..  Satt även å kolla lite finnhästhingstar igår, seriöst, om ja får som jag vill, så kommer ja ti ha tusn hästar.. Förstås ett halvblod, sen en fin ponny, en finnhäst å så en shettis bara för att di e så coola! x)

Nej nu ska ja härja en stund till innan de e dags å fara ti stalle! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar