tisdag, mars 18

Irriterad..

Usch å blä vad jag e irriterad. Riktigt sådär smågnällig. Har inte heller sovit bra på två nätter, inte fått nån sömn, så antar att de e kanske det som är orsaken. Verkar inte bli riktigt trött ikväll heller.

Satt å läste lite under medicin å hälsa på flashback å konstaterade att jag borde leta fram alla mina blodprovskopior å lägg allt på samma ställe. Sku borda ta rubbet nästa gång ja far ti sjukan (som jag oxå borde ta mig i kragen med*), så dom kan jämföra med tidigare resultat. De enda jag har uppskrivet på datorn e de med 37 olika prover som jag "översatt". Men har ju några andra från ÅHS å så har jag ett från VCS som jag inte ens begärt att få, vilket jag borde göra. BLÖÄÄÄ.

*Jo, som sagt, borde ta mig i kragen med blodtrycksmätningen å blodprovet jag sku göra, men när jag fan int ooooooorkar testa trycket 3 gånger om dan i 2 veckors tid.. de e ju tungt.. å framförallt gör det förbannat ont! Det är jobbigt rent smärtmässigt att testa trycket.. Å blodprovet, nykter... ! OARGH! 

Jag vill inte tillika som jag vill. Jag orkar inte, för jag vet vad jag kommer att få för svar. Förmodligen att det sitter mellan öronen. Det börjar väl bli sisådär 4 år snart nu som jag kämpat med det här. Ja, Eklunds intyg e utskrivet 2010.. å före det fick jag ledvärk. Ledvärk som har spridit sig. Idag tex har jag haft riktigt ont i höfterna, vilket blev lite bättre av simningen idag, men istället blev fingrarna värre å e sjuka nu. Förutom den vanliga stelheten som jag får efter simningen. Känns ungefär som man blivit överkörd av en ångvält. Tyymi upp baa..! 

Ett såntdär vardagligt exempel som jag störs av, är att jag alltid suttit med ena benet under de andra. Å så kastar man om emellanåt, å sitter med andra benet under de ena.. Men ibland går de bara int att vinkla mitt högra ben så "högt" som upp på stolen utan att jag tror att knäleden ska vridas av. Okej det är kanske inte de mest hälsosammaste att sitta så daligen, leder ju förmodligen till snedheter här å där, men de "ligger i släkten"... 

Sånhära småsaker kan göra mig så arg å bitter, av bara principsak. Men sen däremot så stretchar ja vissa leder å ingenting känns av nånstans.. ! Som tex denhär övningen... 


Här börjer jag så långt så att fläsket på ryggen helt enkelt tar emot... Utan att känna av nånting nånstans...! Samma sak med denhär rörelsen... Får riktigt spänna ut höften för att få den att kännas, å då har ja hälen fast i arslet, å brukar vrida foten rakt utåt när ja blir uttråkad. 



Och sammaledes med höftböjaren...! Sku inte ta länge för mig att träna mig ner ti spagat om jag så ville... Men vill vilken nytta?! Fyssar å såna brukar säga att man ska snarare undvika å stretcha områden där man e överrörlig.. 

Såhär drog jag förr armbågen ti andra sidan av huvudet utan problem. Nu är det de där eländiga fläsket som stretar emot igen... Så det är en rätt stor irritation när jag som varit van å vara smidig på alla sätt å vis, nu är raka motsatsen, så stel så jag ibland knappt kommer ner på huk. 

Så att så... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar