tisdag, mars 18

He va he!

Andra avsnittet av Ryttarliv.. Tror jag blev beroende redan vid första avsnittet! SÅ kul när man verkligen får se hur de går till bakom kulisserna.. på riktigt! Och att det dessutom e mkt känslor inblandade, så man inser ju att det är verklighet! Aah, så bra program!

Var idag å hälsa på Sofia å lilla söta Theo! Nåja, nog hälsa ja ju på Pepa å Mats oxå :D Pepa var sig lik, men såååå mycke större än jag kom ihåg henne! :D Det var nog roligt å se henne, tror nog hon kände igen mig :D Satt där bra länge å snacka me Sofia å drack kaffe, riiiiktigt trevligt var det, å framförallt att göra nåt å inte sitta hemma! :)

I morron blir det väl att ta itu med Week 2 på Coursera, Psychology of Money. Ska bli intressant för ett märkesfreak som jag ;)

Och sen... SEN.. på torsdag blir det spännande ;) Då blir det att damma av gamla kunskaper å se om man har samma touch kvar i armarna å kroppen, samma känsla, å samma öga som man hade för 10 år sen! Då ska jag nämligen tömköra Faxman för första gången! :) Kommer nog att ta det lugnt, dels för att man själv är lite ringrostig (försökte ju en gång med Elmo själv, å sen försökte jag å Sarah en gång.... Sen iddes vi inte försöka mera.. Har fortfarande bettet med äggformade bettringar sparat...) men oxå för att se hur Faxi reagerar. Tänkte försöka me lite longering på volt först (om man nu lyckas hålla ordning på linorna..!), för att sen kanske börja styra lite hitåt å ditåt.

Konstatera att det där med "tygelkörning" som jag körde med Ponni P när han var ung, alltså före han blev inriden var nog grymt bra.. (och tänk, jag kom på idén själv!) Dels lärde han sig tygeltagen, så de visste han vad var när man satt upp på ryggen, men dels förstod han ju oxå tömkörning.. Kommer faktiskt inte ihåg om jag tömkörde, men de måste jag väl nog ha gjort tror jag.. Nå, de e ju lite knepigare med Faxman, han e ju en aning större än vad Ponni P var, så de där med "tygelkörning" e nog int lika enkelt :D Kasta ju bara armen över ryggen på Ponni P å hade ett dressyrspö i "ytterhand" som hjälpmedel för att få honom framåt.

Så jo, för att återgå till Faxman, så det ska bli spännande på torsdag å se om vi bägge klarar av det ännu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar