torsdag, februari 13

Manligt värre..!

Kände mig rätt manlig när jag fick köra en 4,2m plog idag. Torri fråga nog om ja int tyckt att den börja kännas lite stor?! Vafan, ja som tyckt att lastbilen e stor! Lastbilen är 2,6 bred, plogen är som sagt 4,20 fullbredd, 3,60 när den e maxvinklad!

Brosan som kör tidigt i morse :) 

Plogen helt vinklad... :D (jag får åtminstone feelisen "vart e plogen på väg me lastbiln?")



Sen va vi å lyft på sandningsaggregatet


Dessutom råkade jag hitta en lista i en annan blogg, all u old members know what im talkin about ;)

1. Vilken svordom använder du mest? 
-Mest..? Jag svär alldeles för mkt..!

2. Äger du en iPod? 
-Nope! :)

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 
-Tja när ja ännu var i skolan å började 08, så var första larmet inställt på 05:45. Nu när jag börjar 7 så torde första larmet ligga på... 05:20 kanske?

4. Hur många resväskor äger du? 
-Inga sådär officiellt :P

5. Använder du flip-flopps? 
-Hell no!

6. Var köper du dina matvaror ifrån? 
-Cittari oftast

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? 
-Jag tar hellre bilden

8. Vilken var den senaste filmen du såg? 
-Försökte se nya Thor

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? 
-En kompis

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? 
-Sku nog betala bort lån å sen köp en gård åt mig

11. Har någon någonsin kallat dig lat? 
-Inte to my face, men helt säkert bakom ryggen

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? 
-Japp. Muskelavslappnande.. Eller egentligen sover jag bara lugnare..

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? 
-Har ingen CD spelare..

14. Vilken är världens bästa artist just nu? 
-Oj.. Avicii

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? 
-Om jag inkluderar förra fredan så jo, men nä, de kommer ja ju int att säga ;)

16. När var det senast någon stötte på dig? 
-Tjaa... ;)

17. Vad åt du till middag senast? 
-Åh nå goo grej me spaghetti, blomkål å bacon!

18 Använder du huvtröjor? 
-Sällan, men de händer.

19. Kan du vissla? 
-...johanna? -ja visst kan jag det!

20. Vem var den senaste som ringde dig? 
-Orkar int springa efter lurn som e i sovrummet, men sku tippa på att det var kirurgen

21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? 
-Utgången

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
-Absolut!

23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 
-06

24. Tittade du på tecknat när du var liten? 
-Vem tittade int?!

25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? 
-Tjaa... 500m

26. Hur många syskon har du? 
-1

27. Är du blyg inför det motsatta könet? 
-Njää, beror på situationen

28. Vilken film kan du alla replikerna till? 
-Sku väl nog vara The horse in a gray flannel shirt de isåfall. Om vi pratar lite modernare film, så kanske Transformers.

29. Äger du några popband t-shirts?
-Popband? Jag har en K-Systems t-skjorta (med nimmari!) som jag en gång vann!

30. När flög du senast? 
-Jag flyger bara av hästar!

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 
-4

32. Läser du för skojs skull?
-Japp, men sällan jag orkar/hinner. Oftast somnar ja efter 2 sidor, så har väl börjat gå över mer å mer till ljudböcker..!

33. Pratar du några andra språk? 
-Engelska flytande, sen kan jag enstaka ord å fraser från mång andra språk.

34. Diskar du din egen disk? 
-Int nu, men när jag bodde på åland, trots att jag hade diskmaskin..

35. Har du gråtit offentligt? 
-Säkerligen jo

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
-Bådeock

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
-En av mina holländska vänner säger att jag är "addicted to learning"

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 
-Tatuering

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? 
-Absolut! Jag e oldschool!

40. Kan du kasta macka? 
-Har faktiskt lyckats nångång!

41. Har du någonsin varit på Jamaica? 
-Nope.

42. Vad har du med dig in på bion? 
-Godis typ..

43. Vem var din favoritlärare och varför? 
-Rolf Dahlin. Bättre lärare finns inte. Piste! Han får precis vad som helst att låta intressant, varvat med intressanta storyn!

44. Har du dejtat någon av en annan religion? 
-Inte migveterligen...!

45. Vad har du för väder? 
-Ett par plusgrader å snöslaskigt

46. Har du en blogg? 
-Jag vet faktiskt inte..? Har jag.. ? Hmmm....

47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? 
-Håltimmarna? Nånej skämt åsido.. Ekonomi digga jag.. Husdjurslära å stall va väl rätt skoj oxå, å maskintimmarna!

48. Gillar du att flyga?
-Av hästar? Nej inte speciellt mkt..!

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? 
-Oj... Ja.. att han är som mig! Svårt att lägga fingret på en specifik grej. Alltså de går int att förklara, men när jag känner igen beteendet hos en person å flinar till, då e de rätt!

50. När sov du senast på golvet? 
-Säkert nångång i ungdomens gröna dagar..

51. Vilken är din favoritdrink? 
-Alkoholhaltig? Cosmopolitan å Caipiroska.

52. Gillar du din boende-situation? 
-Nej, men de duger tills vidare

53. Vilken är din mammas hemstad? 
-Jakobstad

54. Din pappas hemstad? 
-Pernå enligt rykten, själv påstår han Borgå

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 
-Ca. 10h

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? 
-Inte för tillfället nej.. Nästan så ja sku kuna ha lite mer program på kvällarna..

57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? 
-Nästan aldrig..!

58. Vilken är din favoritfrukt? 
-Banan å mandarin

59. Äger du en digitalkamera?
-Ja..

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
-32..

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? 
-Nej!

62. Tror du på liv på andra planeter? 
-Mjaaah...

63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
-Säkert magere, han gör mig förbannad typ varje dag ;)

64. Tror du att Gud är man eller kvinna? 
-Jag tror de facto, en man!

65. Vad var det senaste du åt? 
-Nå middagen som nämndes ovan

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
-Motsatt

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? De gillade det?
-Vettefasen... förmodligen eftersom dom valde det!

68. Gillar du senap? 
-Jeps, speciellt hemlagad!

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? 
-"oj huhhu"..

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? 
-Aldrig... Jag står stadigt med båda fötterna på jorden ;)

71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? 
-Japp

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? 
-Nope, inget!

73. Tycker du om att krama folk?
-Jag är inte så kramig av mig i vanliga fall, men vissa människor, jo!

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? 
-Njaah, beror på vad ärendet handlar om..

75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
-Kan inte minnas att nån bok fått mig att gråta

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
-Inga såvitt jag vet

77. Vad är du allergisk mot?
-Hästar, timotej, vete, dammkvalster å jordnötter

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? 
-Oh hell no!

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
-Ingen aning!

80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen?
-Staplar iväg till pisseriet..

81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? 
-Oj.. Nä, passar på den, kan inte komma på sådär på rak arm...!

82. Vad får dig att gråta? 
-Tja, gråter inte så mkt, men nån såndär story om en hemlös som tar hand om sin hund kan nog få det att vattnas i ögonen på mig

83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? 
-Ingen för tillfället.

84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? 
-Typ alla!

85. Vem är din knasigaste vän och varför?
-Tjaa, vem ska man säga.. nog nån ålänning, för dom e ju "snåto" hela bunten ;)

86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? 
-Tjaa.. va ska man säga? E de olagligt att köra utan bälte? Så jo... Är det olagligt att köpa en shoppingvagn? Så jo...

87. Vilken musikkonsert var du på senast? 
-Popkalaset

88. Vad har du för färg på tandborsten? 
-Vit å lila

89. Har du varit med på tv någon gång? 
-Japp

90. Har du levande blommor hemma? 
-Hah nää..  Fast morsan har en av mina få blommor som ja lyckats hålla i liv, å den börjar väl bli 10 år gammal nu... ! Eller nåt sånt..

91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? 
-Svart ;)

92. Har du körkort? 
-Jeps!

93. Har du en bästis? 
-Jodå :)

94. Hur ser dina sängkläder ut? 
-Marint mönster på dom, typ nå sjökartor å kompasser å grejs...

95. Vad får dig att koppla av? 
-Att sitta vid datorn å läsa ngt...

96. När skrattade du hjärtligt senast? 
-Idag... Brosan å jag brukar skratta åt Ted i Succémorgon

97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? 
-Oj.. om ja lever så länge, så hoppas ja att jag får njuta av nåt trevligt..!

98. Vilken var din bästa ålder? 
-Sku nog tippa på.. 22-24 samt 26-28 kanske..

99. Dina bästa egenskap?
-Oh, dont even think about it, ja har tusn bra egenskaper ;D

100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? 
-Nå sova snart! Kanske kramas me nån ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar