måndag, februari 3

Irriterad direkt från morronen...

Det är jag det!

Nåja, om ja ska köra en update på sårvården, så =¤(&¤/&=%(#%(, de står uttryckligen, om sårplåstret inte är rent ska det bytas. Nåja, varje gång ja byter det så river de upp såret... ! Nu tänker ja bannemig int byta varken idag, eller i morron... De e där i ena kanten som de e lite öppet, plus att jag har ett konstigt hål halv cent ovanför, så ja undrar om int stygnet har spruckit där... ? Som sagt int så lätt å säga då de e sytt från insidan... ! 

Nåja, de va int egentliga orsaken varför ja e irrierad, nej nej, det är för att jag fick syn på den där förbannade blodtrycksmätarn å kom på att jag fr.o.m idag ska testa trycket 3 gånger om dan å skriv ner det på en lapp. Voi perkulator oxå... tror ni jag kommer ihåg sånt?! När ja bodde i lgh hade jag grannens tryckmätare, å försökte följa med lite själv, nåja... de gick ju så bra så att ja kom ihåg att testa om ja endera hade väldigt högt eller lägre än normalt. Däremellan glömd ja bort det.. ! 

Så att, jo, det är #irritationsmoment nr 1.

Det andra är att jag ska på nyktert blodprov igen... ! Å dessutom måst ja ta de denhär veckan, för sen börjar praktiken... å ja börjar 07, så lite svårt å hinna halv 8 då. Å nyktert... ! Huhhu! Att ja kan bli irriterad när ja int får äta... #irritationsmoment nr 2

Fasen, nu glömde jag tredje.... Jo just de! DET ÄR -1 GRAD DÄR UTE!!! När vi äntligen fått en trevlig snömängd, så förbanna blir de nästan så varmt så de smälter! Perkulator oxå...! #irritationsmoment nr 3

Sista veckan i skolan nu, å jag e redan vemodig.. Int vill ja sluta dehär jag inte :( 

På tal om det så tänkte jag häromdan... Alla förändringar för inte alltid något gott med sig. Det kan snarare bli tvärtom... 

Jag vet med mig själv att jag e en rutinmänniska. Det är min trygga grund att stå på, rutinerna. Det dagliga. Tex just ett jobb, en utbildning. Då mår jag bra, sålänge de fortsätter. Nå, jag gjorde ju det radikala att sluta jobbet, flytta å börja studera, å tydligen blev det lite för möe för mig, för nu får jag nästan panik när en förändring e på kommande. Som just när den här utbildningen tex tar slut. 

Jag vill inte att den ska ta slut, för det betyder ytterligare en förändring för mig... ! Om det sen förstås är ett arbete som är förändringen så är det ju bra, det lär ju fortgå några år, men är det arbetslös så vet man ju inte vad som sker. Lär nog söka ny kurs snarast möjligen åtminstone, eller söka till någon kortare utbildning vid nån skola, eller försöka få ett läroavtal. Folk har frågat mig vad ja ska göra efter denhär utbildningen, wait whaaat? Tar den här slut?! Oh noes! Jag lixom förnekar att den tar slut, för jag vill int att den tar slut... ! 

På tal om utbildning så fick jag häromdan mitt intyg för Redo att starta eget-kursen. Blir fint att sätta på CVn det oxå..  Var ju tänkt att jag sku ha fortsatt med den utbildningen, YE för Företagare, men de blev ju så jäkla krångligt..! Den sku ha vari 1,5 år till, å nånting jag verkligen sku ha gillat! 

Sen låg ju markanläggningsbranchen lite i baktankarna, men vid optima så e de bara läroavtal som gäller, och så fanns de ju en utbildning i sverige, men den var vuxen (om jag går maskinutbildningen), så det går ju inte, å den andra var vägtekniker. Och ja tror den innebär mest att man planerar å går å mäter å kontrollerar, alltså inte att man gör det fysiska arbetet. Jepp, kollade just upp skolan, som hade uppdaterade hemsidor, det var precis just vad det var. Så de va lite slött...

Ett jobb jag verkligen sku gilla e ju att jobba på ett jordbruk, men där kommer ju oftast mjölkningen in, å den e ju ett problem :( Men traktor, de gillar ja att köra! :D Nån jordbrukare som behöver lite hjälp i sommar? ;D Jag kommer så gärna! ;D 

Måste dessutom erkänna en sak. Har haft One Direction - Story of my life på hjärnan, så de blir väl ba ti å lyyss på den då -.- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar