torsdag, februari 13

Goa grabbar..!

Igår fick vi göra lite nytt, å ja fick köra lite nytt ;D Höhö.... Nånej, men de va å köra bort lite is ur ett dike som torri had grävd ur. Torri våga t.o.m sitt på me mig ti kafferasten ;) (Även om de blev lite trångt med 3 pers i lastbilen höhö)...

Märker att man int e riktigt van, rent så där kroppsligt, fy tusan va ja håller på få ont i nacken..! Vet int om de e för att ja ser ut som en uggla när ja kör (när man ska håll koll på alla jävla håll å kanter), eller om de e för att volvon... int e en scania! 

Jag måste medge att jag e rätt nöjd att jag fått köra såhär mkt hittills, även om de inte är SÅ mkt. Dom sa nog redan från början att risken e stor att det inte finns så mkt att köra, men nånting har ja kört åtminstone! Och det bästa är, trots dom få timmarna, så har dom varit riktigt lärorika. 

Dock, det som e jobbigt, är att jag blir riktigt riktigt trött :( Alltså igårkväll for jag å sova strax efter 5... Jag hade tagit en kaffe direkt efter maten så jag int sku somna, men ja orka int ens drick upp den förrns ja for å sova :( Ska nog bli skönt att få nån ordning på sömnen, om dom nu förstås hittar nå "sömnfel"... dessvärre känner jag mig nog ofta utvilad när jag vaknar... Jag har int svårt å vakna, å de e sällan som jag sover tills klockan ringer! Men de där me att hållas vaken är lite mer problematisk..! Nåja, jag ska inte grubbla på det, de e ju under utredning nu... 

Dom hade lovat massor me snö till helgen, men igår va de borta redan :( Ja vill ju ha snöööö! juh..! Kollade yrmännen nu, men nää, ingen snö. Däremot kallare till nästa helg..! 

Nåja... Blir spännande å se om ja får testa på nåt nytt idag! Nervositeten börjar släppa, åtminstone sådär för normalkörning. Hamnar jag ti backa i spituholmen så kommer ja nog att va lite nervös... Jag gör felet att ja stannar såfort brosan säger nå, å de går int att stanna när man håller på backar upp i spituholmen ;D Nå, får se hur mkt som ryms dit idag, har inte frysit på, å grävmaskinisten där sku kom först när de ha fryst på.. Snöbloms sku börj kippa där idag oxå, å vi had kört dit 3-4 lass igår.. 

Nå, vi får se! :)

Det slog mig just att jag ibland lägger in bilder från fejjan på bloggen, men ja vet int om alla kan se dom, ifall dom int e vän me mig på fejjan?! E så möe smidigare å bara kopiera urlen från fejjan än å först maila över bilden ti mailen å sen ladda upp den här... ! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar