tisdag, februari 4

Det närmar sig...

... vår avslutning!

Nåja, den har vi egentligen int förrns 10e mars... men ändå! 

Det är så roligt när lärare som vi typ haft en gång (som ja sa förut) kommer å snackar me oss "jaha, de börjar bli på slutrakan nudå?" osv... :D Senast igår stod en skön kille.. karl.. å snacka me mig å Junior, en lärare (eller egentligen vet ja int om han ens e lärare, utan bara ansvarig) som vi hade haft lite hiabundervisning med. Junior sa skämtsamt att läraren måste ju passa på å snacka me oss fanastiska människor nu, för snart e vi inte där längre ;D Nåja, vi e ju pilotklassen oxå, i den betydelsen att vi e första gänger, så folk minns väl oss på det sättet. Tack Rune Nyman för att du fixa denhär utbildningen! 

Huäääääää! 

Idag måste ja försöka komma ihåg å boka bordet ti Sesam oxå...

Försökte kika lite på såret igår, inte hade de kommit möe blod på första kompresen, dvs mindre än på tidigare, så nog går det väl åt rätt håll nog. Men bytte inte sårplåster igår, å tänker int göra det idag heller, får se om ja gör de i mön. Kliar nåt så infernaliskt gjorde de igårkväll å, så jag höll på slita sönder resten av kroppen... Nåja, tackolov kliar det lite under tejpbitarna mellan varven å, så där går de bra att klia. 

Såg oxå att två polare som heter Anna fyller år idag, Grattis Anna Ö å Anna E :D Iom detta insåg jag även att bästaste camarobruudin snart fyller år oxå, å därmed lilla älskade fadderdootran. Hon har så anonymt datum som hon fyller, så ja fick försöka hitta en koppling. En dag å en månad före mig :P Hon fyller 27e februari, å jag 28e mars :P 

Funderar även fortfarande på att tatuera in Tinja på armen, i mitt fall har det ju en dubbelbetydelse. Dels min första älskade hund som hette Tinja, men oxå fadderdootran heter Tinja. Linda tyckte de var lite lustigt, för hade drömt att jag tatuerade in Tinja på armen, å då hade Linda å Dan även bestämt sig att det blir Tinja :D Ödet...! Och ja, namnet kommer ju faktiskt från min hund, Linda har träffat Tinja, doggen min alltså, å alltid gillat namnet.. ! 

Å om vi ska gå in på hundar nu, så bannemig vet ja int hur vi får såna sturskna hundar! Härkas...! Dom är snälla, men ack si förbarme om vi gör något fel, tusandes tusan va griniga dom blir. Tinja som exempel, jamenar, kom igen e labrador, hur sura/arga e dom på en skala från 1-10? Som dessutom e väldigt avlad på lynne å storlek (hon var från hundledarskolan i helsingfors). Men fick inte hon ta in morrontidningen så låg hon i sin bädd med huvudet mot väggen resten av dagen å tjurade! Hon blev t.o.m såpass duktig att postiljonerna börja ge morrontidningen å dagsposten åt henne, hon bar in allt. Enda problemet var att hon inte kunde skälla när hon sku in, så hon satte sig mitt på gården å vänta tills vi såg henne i fönstret :D 

Samma sak me fröken nu, de e nog hon som bestämmer över farsan, utan tvekan! Linda brukar skratta (som själv har 4 st av samma ras), när jag berättar om hennes bravader! När farsan hade brytit benet å hamnade på sjukhus i 4 dygn, å härkas va hon var förbannad på honom när han kom hem. Halvmeter ifrån honom dygnet runt! 

Kineserna e ju fruktansvärt roliga. Lindas Quita e ju en hund som e speciell i mitt hjärta oxå (å Nicki å Nenne förstås). Linda å Dan var på 2 veckors resa till Thailand, och jag agerade hundvakt medans dom var borta. Bodde då hemma hos dom å allt gick ju bra! (Kan lägga in som parentes här, att kineserna väljer oftast en person dom helt enkelt ska ha. Hos oss blev det farsan!) Så, när dom kom hem då, så var Q så flyförbannad på Linda, så hon kom upp i min famn å titta inte på linda heller. Ja kan säga att vi skrattade nog som tokar :D Dom andra hundarna blev ju helt galna när dom kom hem, men nej inte Q, hon sku baaara sitta med mig. Efter en stund, när dom andra lugnat ner sig, så kom hon på att hon nog förlåter linda ändå, å sku sen upp i hennes famn :D 


Här är ju ett exempel. Hund å Paps funderar.



Sådan Herre, Sådan Hund ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar