lördag, januari 25

Waddup?!

Tror Marie har smittat mig med rastlöshet de luxe. 

Speciellt sen efter kompetensprovet så har jag känt en oerhörd rastlöshet. Varje kväll, varje dag. Int kan ju vårkänslorna börja spela fan redan?! Vi har ju inte ens haft speciellt möe sol heller.. ! 

Nej jag vet int riktigt vad det är, rastlös som få. Dock en sak är säkert. Tanken på att jag börjar bli rastlös börjar bli ett tecken på att jag håller på återgår till mitt gamla jag. Inte bara det, utan att jag faktiskt vill göra något, att jag vill vara ute å att jag blir mer å mer social. Den där förbannade stressen är lömsk, den smyger sig på en! 

Nåja, det är på rätt väg iaf, one day at a time. 

Säkert börjar man få lite extra energi när dagarna märkbart blir längre oxå. De e lixom inte bäcksvart kl 16 på kvällen nåmer.. Börjar få lite ork att tänka på kroppen oxå - något man inte orkade ens fundera på när man sku fundera på hur man fick mat på dagen följande dag... ! Kan nog lugnt säga att jag saknar gamla snygga vältränade jag, men jag vet ju att det inte är en omöjlighet... :)


Det bästa var att man fick så mycket gratis från jobbet.. ! Var ju nästan som att köra gympass 2 ggr om dan... ! Nån barbiedocka det blir jag aldrig, det vet jag. 

Nej saakeli, snart drar jag nog nå brallor på mig å jackan å far å kör lite, håller ju på att få hispan! 

Nåt som jag varit ruskigt sugen på är att börja med någon sport... hooki har jag gått å funderat på ett par år nu, å de var ju fem före att ja sku ha börjat me lady hooki på åland, men av ekonomiska skäl blev det ju aldrig av. Här är det lite sämre, men det ordnas väl nog nå såndär terminsgrupper. Innebandy sku va rätt kul å börja me igen å, för att bibehålla smidigheten. Nåja, nu e jag ungefär lika smidig som ett kylskåp, men då när det begav sig så är det en fördel att vara kort på explosiva rörelser. Tänk en 2meters typ som ska spraka iväg å på två röda vänd riktning, kan nog ge fan på att jag e snabbare där ;D Distanser däremot e väl inte min grej, då jag får spring 3x snabbare för att nå samma sträcka på samma tid som en 2meters typ ;D 

Så jo, de sku va lite kul, men int ännu. Så som kroppen e nu, så lär de nog slit sönder den mer än det gör nytta, speciellt vristen får ja ju ha i åtanke. Vet int ens om de sku funk ti stå på skrinnare, om den e såpass stabil i dagens läge?! Är ju dock fördelen när man int längre jobbar som avbytare, man sku ju faktiskt hinna me sånthär nu. 

Få nå jobb nu bara, å hitt nå kämppä åt sig (eller jo, den har ja hittat ren, men har int riktigt råd me den höhö... men man får väl drömma?) så e de bara ti börj åpå! :)

Nu börjar marie prata om krogen. Hahaha, kan int annat än att skratta... :D "om jag int sku fråg dig hur läng du behöver tid, alltså jag frågar dig int, hur läng sku du behöv för att bli färdig?" Ungefär i den stilen hahaha... Jag tror jag har mina misstankar om var och när den här lördan slutar ;D Dessvärre lovade jag som sagt att fa me paps å fix lite på lastarn i moron, meeen ;) Jag känner mig själv å marie alldeles för bra ;D Är nog lugnt sugen sen förra helgen då den var så fantastisk <3 Ojojoj, den kommer nog att finnas i mitt hjärta länge den! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar