söndag, januari 26

Skruva skruva...!

Nå, tyvärr är det egentligen inte så spännande, för det finns inget att skruva på en ny maskin! 

Men jag kan ju fantisera att ja skruvar lite?! Det jag ska göra är att ligg i hytten (jo, de går nog i en hjullastare, de e bara lite trångt), håll upp en golvmatta, å se till att en sladd kommer genom ett hål... Så mer spännande än så var de ju inte. 

Men det är otroligt knepigt att lyckas med det själv, eftersom en tung hammare int ens håller undan mattan, då den e så styv.

Och idag sku jag verkligen behöv fara å jaga nya öronsnäckor, testa i en annan device igår, men nä, vänster e nog död. Jag vet att det är Sonys pluggar, men ja minns inte till vad eller när jag har köpt dom.. Det som är en stor fördel är att dom 1) är tillräckligt små för att passa i mina öron, var utbytbara gummidelar, å ja har minsta storleken.. 2) själva yttre grejjen e tillräckligt liten oxå, så ja vet att dom går in under peltorerna. 

Min handsfree som ser ut som en såndär militärplatta (å som f.ö var dyr perkele) hade lite större snäckor å själva svarsgrejjen på sladden, men iom att miccen är på den plattan, så funkar de med att ha vanliga mp3-snäckor i öronen. 


Tyvärr funkar ju int denhär ti min telefon... ! Trots att det är via bluetooth. Å trots att de e sladd, å är lite störande, så sitter int sladden i telefonen iaf... DET är riktigt störande. Får inte dessa vanliga devicer att hållas i öronen, testat ofantligt många, vänder på huvet så trillar dom. Man ska ju trots allt kunna röra sig normalt utan att spänna sig när man har handsfree, annars är det ju inte så stor nytta... ! 


Det här redan e för stor grej å sku resultera i att de börjar trycka å skava när jag har peltorerna på. 


Så ser mina Sonys ut, lite svårt att jämföra storleken, men betydligt mindre ytter-yta.... Så dom ryms innanför peltorerna utan att skava.. Just å just..! (mina e dock helsvarta...) 
Nå hur som helst, så hade jag tänkt ta med mig plattan å mp3 spelarn när jag ska på dagkir:en för att kunna surfa å lyssna på ljudböcker. Har jag otur så slipper ja int först på operation, utan hamnar att vänta... Å efter operationen släpper dom int hem en innan man e tillräckligt klar i knoppen...! 

Så jo, det sku jag behöva få fixat innan torsdan... ! Nån som har nå bra tips? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar