söndag, januari 19

Så jävla lycklig - Part II

Joo, vaknade runt 9 me ett leende på läpparna å pirr i kroppen så kunde inte sova längre. Nu sitter jag mest å kikar me ett öga öppet åt gången ;D

Lärarn å halva klassen kommer nog att tro att jag borde uppsöka mentalvården i mön i skolan, kommer å sväva vidare på mina rosa moln. 

Nåja, nu blev ja ju förstås mindre glad när ja kom på att ja måst plugga lite på C-kortet idag. Kortet i sig tror jag int e nå problem, men kompetensen... fy vad ja gruvar mig för den... ! Men jag tror vi skulle öva lite me lärarn här nå dag före... 

Blev svårt att försöka lägga det åt sidan för tillfället å bara glädjas åt det som hänt. Dessutom ska jag både in ti stans verkstad i mön å diskutera samt å boka tid till besiktningskontoret för att skriva teoriprovet. Huhhu, de e nog 2 jobbiga veckor framför oss nu. Bara man överlever proven så överlever man resten... ! Tänk att det i princip är bara praktiken kvar å sen e vi klara! Tiden har nog gått alldeles för fort! 

De e int bara en eller två böcker som ska läsas, har en massa broschyrer (kör- och vilotider, arbetstidslagen osv) vägskyddsboken (vet inte om den ingår i kompetensprovet?!) ska kunna vikter, längder, höjder, surrningar, ekonomisk körning, lastbilsteknik, storleken på europallar å rullakkona osv osv. Tackolov e de ju frågor med 3 alternativ i kompetensprovet. Lite bättre än när man ska skriva en lång radiramsa om nåt. Däremot kan väl flera alternativ vara rätt/fel. JA FYFAN VA JA HAR ÅNGEST FÖR KOMPETENSPROVET PERKELE!

Gogglade just på kompetensprovet, å jag tror vi har precis som svenskarna, att det är 10 delmoment i provet, å du får ha max 2 eller 3 fel per moment. Alltså skriver du allt rent, men har lets say 3 fel i ett moment om max tillåtna fel är 2, då e du körd. På torsdag skriver vi kompetensprovet, hoppas jag skrivit c-teorin före det. 28e kör jag upp, det är oxå lite nervigt, då ja faktiskt klåpa mig sist på hastigheten på en väg... Bara för att man e van me att köra på ett visst sätt, så tänker man inte på det...!!!! Fast lärarn sku väl ha sagt/gjort nåt om han tvekat på att man sku klara uppkörningen...  Så nog har man lärt sig en hel del på körningen, från första gångerna ja tänkte "det här måste ja tänka på när jag kör upp", så har nog sakerna (man ska tänka på) minskat tills nu senaste gång. Som sagt bara hastigheten nu som ska fastna i skallen, men har 1,5 körgång kvar ännu! De där med att stanna vid skyddsväg om de står en parkerad bil har nog fastnat så gott som, å de där me att korsa spärrlinjer. Och ordentligt avståd till parkerade bilar, som han vi kör upp me tydligen är väldigt tarkka med. Backningen är inget problem för mig, å int torde lastbilsgenomgången vara nåt problem heller! Själva körningen blir väl ca 30 minuter totalt. 

Jonej, int börjar jag alls bli nervös int. Varför det då? Jo för att det kostar en hel slant eller två om man failar. Ja, nu hitta ja på ajovarma, körprov för lastbil e 90 euro, kompetensprovet 80+80 euro (om vi ska skriva bägge delarna?!) samt teoriprov 28 euro. 

Nåja, ska nog öppna böckerna idag, men behöver nog kanske sova nån timma först innan ja börjar på ;D Lär vara lönlöst å försöka läsa då ja bara orkar ha ett öga öppet åt gången ;D 

En dag i taget så ska jag nog överleva dehär. Tyvärr blir ja ju påmind då jag måste plugga. Hade jag kunnat göra som med återkontrollerna hade de inte varit något problem, men som sagt, måste plugga till det här oxå, vågar inte ta det på talang. 


Är det btw nåt ni vill läsa mer om?! (eller mindre?) Tänkte slänga ihop en liten poll, men jag kanske inte kommer på alla grejjer jag sku kun skriva om, så ifall inte alternativet finns, så finns de ju flertalet sätt att ge önskemål. Aldrig tänkt på att fråga vad folk vill läsa om?! Å andra sidan är ju int den här bloggen direkt inriktad på något speciellt heller! :) Och jo, man kan klicka i flera alternativ!

Det här var ju lite jäkla förargligt. När jag gjorde pollen så syntes int texten med den transparenta färgen som var, å textfärgen kunde inte ändras (och den var int heller grå). Men ändrade jag bakgrundsfärg i gadgetarna så kunde ja justera färg i pollen oxå. HMPF. Nåja, ni får stå ut med det utseende tills pollen är färdig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar