onsdag, januari 15

Ny blogg igen....

.... Varför?


Jo, det ska jag riktigt förklara.

1) Jag ÄLSKADE gamla bloggen, dock lades communityn ner. Alltså kan jag inte riktigt "slå mig till ro".
2) Jag saknar att blogga om allt å inget
3) MEN tillika finns det lite skvallertanter som gör allt för att förstöra för mig, å därför vill ja inte ge access till dom...
4) Jag gillar blogger som grund, men de där med inloggningssystemet blev lite krångligt.. har bara hittat en (förutom wp) som har enkelt system, tyvärr en finsk.

Den här bloggen starta jag egentligen upp som ett litet sidoprojekt redan för ett bra tag sen, tanken var att verkligen ventilera mig här, men trött som jag oftast är, så orkar jag int sen när jag väl har något att ventilera. Alltså helt enkelt något "Enligt min åsikt... "

Dom som hänger med mig vad som händer, vet att jag donar med C-kortet å igår var det dags för halkbanan i jurva (BotniaRing)... Riktigt roligt, men man är nog riktigt sjutusans tam idag. Steg upp 04 igår, å hela dagen mer eller mindre ute. Nå, man förväntade ju sig att somna bra igårkväll, men likförbannat har ja sovit dåligt. Detta har förstås medför att jag varit lite extra grinig idag.


Så att jo.

Sådär i övrigt har jag de facto hitta något att vila ögonen på, vilket jag inte trodde skulle ske i den här stan. Men men, man får se vart det bär. Nåja, även om det inte skulle bli till nåt, skulle de vara en mkt trevlig bekantskap att ha som vän... Försöker ju lite utvidga bekantskapskretsen sådär på privata planet.



Denhär låten kommer nog att påminna mig om det, så två trevliga grejjer me låten. Jag e ju såndär sentimental jävel som, ibland på gott och ont, kopplar ihop låtar med vissa personer. Som tex Takida - You learn kommer ja alltid att koppla ihop med Slode å tänka varmt på honom å den tiden när jag hör den låten. Var en rolig tid.. och jo, han står mig fortfarande varmt om hjärtat.


Saknar nog verkligen första bloggen, där skrev man precis allt. I flera år.... Nåja, blogginläggen e ju sparade, men de e lixom inte riktigt samma sak att blogga på ett "öppet" ställe. Jag varken kan eller vill skriva om allt å alla här, å de e precis det jag saknar. Att int behöva fundera utan bara få skriva va man känner för. Nåja, man får se vad som händer me denhär bloggen, blir de till nåt, eller ger man upp? Beror helt enkelt på hur det känns, men har nog saknat att skriva av mig.


Funderade f.ö på att föreslå en "Klassmiddag" innan vi går ut på praktik. Vi (iaf dom flesta) har varit ett väldigt härligt gäng, allt från 20 år upp till 55 år. Vi har klassens pajas, klassens lurjus (som även råkar vara klassens junior) osv, men jo, ett bra gäng. Funderade oxå på om man isåfall sku bjussa in dom två stackrarna som fått stå ut med oss mest, Koski å Rundell.. Nåja Dahlin fick ju oxå stå ut med oss, men vet nog att han har fullt upp, så det kanske inte löns att fråga honom (eller så mittiallt!). Men Koski har ju varit våran utbildningskoordinator, så han har veeerkligen fått stå ut me oss å alla våra bus. Men de har varit bus av kärlek, dom flesta har nog gillat honom! Vi är ju trots allt första C-kortsgänget så jag tycker de sku va värt å fira lite extra... !

Angående ögongodiset ovan, så blev jag å tänka på att folk klagar på att det inte händer nåt i den här stan. Nej, det gör inte det om man sitter hemma å möglar och inte är social. I flera månders tid sålänge jag bodde på åland, så var jag inte hemma en endaste fredag- och lördagkväll. Men det behöver inte innebära att man super huvet fullt, tvärtom, jag var nykter dom flesta gångerna, även om dom andra kanske drack öl. Mycket kortspel, krogrundor, filmkvällar, bilåkande, klubblokalsbesök osv osv, men inte satt jag hemma å mögla inte. Så vem ska man skylla på att det "inte händer nåt i denhär stan"?! Jo, du själv! Det är du själv som skapar ditt liv.

Nåja, till en viss gräns kan jag väl ge lite medhåll i det här skedet, dels e jag begränsad rent ekonomiskt, men oxå pga bekantskapskretsen. Heh, nu ska inte mina kära vänner missförstå mig, men om ja frågar om man vill göra nåt, å man inte vill, så fine. Marie försöker ju åtminstone dra ut mig till Netti på öl/kaffe/whatever. Så av den orsaken oxå försöker jag vidga bekantskapskretsen. Det finns så otroligt mkt man kan hitta på, men det gäller att man hittar på just det där man vill göra med den personen!

Det kan jag däremot säga, att nu såhär i efterhand så lärde jag ju känna tuuusn nya människor på åland! Nåt jag inte tänkte på då.. Men mittiallt satt jag å käka lunch me Snyggo. Eller så körde ja vatten åt Dicken när han sopa vägarna. Eller så diskuterade jag bilar med Mauritz, eller söp med Anna, Sussi å Thomas.. Jonej, ett besök på holmen är nog ett måste snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar