tisdag, januari 28

Idag gäller de....

... Ska jag få körkort eller nä?

Måste medge att ja googlade upp hanhär Långsjö vi ska köra med, för att se hur han ser ut, å han såg bekant ut. Vilket lugnar mig lite. Vår lärare sa igår att jag ska tänk de som att jag e å kör med Lasse... Men problemet är att Lasse säger vad vi gör fel och när, Långsjö sitter å ser kritisk ut ;D

Sa även åt Lasse igår att jag e lite rädd vad man ska våga säga, om Långsjö börjar fundera "aha, mhm, hon klarat int av de här?" men Lasse sa att det är tvärtom, man är "med" i körningen, man är alltså medveten om, säger man tex "det är lite tajt kurva det här så jag väljer att ta det lite långsammare ifall det kommer möte", så kallas det berättande körstil.

Och man FÅR faktiskt säga åt besiktningsgubben att vara tyst ;D Nånej, lite snack gör mig lugn, men för mkt blir jobbigt när jag ska koncentrera mig. Som sagt, inte heller så kul att vara först ut, fördel, ingen trafik! Tänk den som ska köra upp mellan 15-16 idag...

Fö konstaterade jag nog att jag haft rejäl bloggabstinens... :D Att blogga 2 gånger om dan, är bevis nog på det ;D Men att blogga är oxå ett sätt att reda ut allt trassel i huvudet (som tex när de e stressigt), beklaga mig över smärtor, lugna mig vid nervositet, få en annan synvinkel på det hela.

För många många år sen var det en som tyckte att jag borde skriva en bok av mina skriverier, bara pga sättet jag skriver. Hon fann det väldigt roande att läsa, å många gånger kan jag förvånas själv om jag läser en gammal text (kan tex vara ett skolarbete, eller tidigare blogginlägg). Har JAG faktiskt skrivit sådär?! :-o

Önskar jag hade kopierat alla mina dagböcker från lunarstormtiden, ack dom hade varit roliga att läsa nu dom.

Btw, höjden av ironi, Svappavaara e ju ett ord som fastnat på huvet, men vart ska Lindholm på praktik?! Jooo, just det, Svappavaara! :D Ja vill så höra en norrbottning (-länning?) säga Svappavaara.

Funderade lite på om jag sku roada in via stan (alltså nu när jag pratar om "stan" så kommer jag inte att syfta på centrum, utan stans verkstad) å försöka jaga niklas å få underskrift av honom. Nervositeten börjar ta mig nu, å ja sitter mest å puustar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar