måndag, januari 20

Helvetiska veckan... !

Jepp. Nu börjar den. Tusn grejjer att komma ihåg... Tur att min telefon e min vapendragare i detta fall, allt jag behöver komma ihåg åker in på kalendern. 

Dessutom är kursen snart slut. Jag gillar inte det, för jag gillar inte förändringar. Det är ett stressmoment för mig. Av den orsaken är jag helt imponerad att jag överlevt dom senaste 2,5 åren, för det har nog inte varit annat än förändringar det... ! 

Förövrigt hände det en del humorgrejjer i helgen, inte bara allt det som redan hände, utan nya bekantskapen SSSL försökte ragga ihop mig med en massa bönder han visste av. Höll på skratta ihjäl mig. För det första förstår ja int varför han sku hitt en karl åt mig, brukar nog sköta det rätt bra på egen hand. Men han satt länge å fundera, å diskutera, å sa va dom körde för traktor... ;D Killen e hemma från krombi, själv uppväxt i närheten på en gård där ja jobbat. Nå, anyhow, han försökte så mkt, så han t.o.m messa sin farsa för att fråga va en typ hette i efternamn, så jag sku kun kolla in honom på fejjan ;D Sen hade hans farsa ringt upp å gav förslag på en annan oxå... :D Tror dock majoriteten av dom han föreslog var yngre än mig :P 

Ja, han var humor hela SSSL. 


Ja måsta lägg in... eller måsta å måsta, av ren nyfikenhet, google analytics på bloggen, men blev å fundera på en grej. Blogger har så man kan klicka i "spåra inte egna sidvisningar", men vettefan om GA har det?! Har använt mig av GA förr, men kom å tänka på det nuförst... :S 

Dessutom är det rätt intressant att se hur olika sidvisningar blogger å GA har, men å andra sidan fixa ja ju int GA ti bloggen direkt... utan några dagar efteråt. Det andra som är lite intressant, men desto mer skrämmande, är hur mkt information jag kan få fram GRATIS. Så nog finns de ju en orsak att bli lite nojig med NSA. 

Tex får jag fram att en Lumia 800 har besökt min blogg 3 gånger, så de e ju förmodligen jag själv det då ;D Men som exempel... Jag får fram vilken storlek på skärmen besökaren haft. Så.. ja vet int... ? Vill man veta så mkt helt gratis? I mitt fall är det ju int ens relevant eller av intresse att veta vilken storlek på skärmen, men återigen, man börjar ju fundera på hur bra koll NSA har på oss. Nåja, nu är jag dock inte så paranoid, så jag tror NSA ens har nån koll på vad jag gör. 

Borde dessutom ta å träna lite på c-kortsteorin idag på datorn, dom e ju så moderna nuförtiden att man får göra det hemifrån. Bara IFALL OM ATT jag kan skriva upp redan idag. Så vi har fått 2 inloggningsuppgifter som ger oss 1h vardera gång att öva. Provet e ju bara 10 frågor, så man hinner ju öva en del. 

Jepp jepp, snart iväg å diskutera praktikplats. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar